התכנית להכשרת מנחות הורים בגישה היקשרותית

בשיתוף אונ' בר אילן - היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

התמחות בהנחיית הורים לילדים רגישים מאד

ובהנחיית הורים באמצעות משחק

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מחפשת ללמוד בתכנית מקצועית בפיקוח אוניברסיטה?
זקוקה לדרך עמוקה, ברורה ומעשית להעביר משפחות תהליך בגישה היקשרותית?

מרגישה צורך להתמקצע ולהרחיב את ארגז הכלים שלך כמטפלת/אשת חינוך?

רוצה להיות המומחית שלך ילדיך, להבין אותם לעומק ולתת להם מענה נכון?

רוצה ללמוד להתמודד עם אתגרים מול ילדיך מתוך קירבה, הובלה, סבלנות?

רוצה להתפתח ולעלות מדרגה כאשת מקצוע?

מעוניינת לעבור תהליך התפתחות אישי, משפחתי ומקצועי?

 בואי לרכוש מקצוע מבוקש בגישה פורצת דרך שיאפשר לך לשלב הורות טובה עם קריירה משגשגת וגם לממש את עצמך.

למה הורות והיקשרות?

תוכנית ההכשרה מבוססת על הפסיכולוגיה ההתפתחותית של הילד, על מחקרים מתחום מדעי המוח, רגשות, וויסות ריגשי והיקשרות.

ביססנו את גישתנו על ידע היקשרותי ומחקר של פסיכולוגים וחוקרי מוח כגון: ד"ר סטיבן פורג'ס, ד"ר גורדון ניופלד, ד"ר סטיוארט שנקר, ד"ר סו ג'ונסון, בולבי ועוד.

אנחנו בין המנחות הוותיקות בישראל בתחומנו, בעלות ניסיון מצטבר של 20 שנה. חברנו יחד כי אנחנו מודעות ליתרון העצום של ידע וניסיון של מנחות מנוסות.

זו מכפלת כוח!

שתינו מביאות ידע, ניסיון, ייחודיות וכלים שצברנו בהנחייה של אלפי משפחות, מטפלים ואנשי חינוך.

אנחנו מביאות מניסיוננו האישי והתמחותנו בנושאים כגון:
ילדים רגישים, גירושים/הורות משותפת, ויסות ריגשי, משחק תרפויטי וזוגיות.

בעבודתנו אנחנו מתמקדות גם ב:

בוגרות ההכשרה הופכות להיות חלק מקהילת המנחות של הורות והיקשרות ומוזמנות להשתלב בעשייה המקצועית שלנו.

כל המשפחות שפונות אלינו לבקשת הדרכה, מופנות באהבה לבוגרות שלנו

ייחודיות גישתנו, בין השאר, היא בכך שהיא רואה הרבה מעבר להתנהגות ומבינה לעומק את התנאים הריגשיים הנדרשים לטיפול באתגרים.

היא שמה דגש על תפקיד ההיקשרות בחיי ילדים, על ההורה כדמות מובילה, ועל התנאים  לצמיחה והתפתחות רגשית.

תכנית ההכשרה של הורות והיקשרות תאפשר לך לעלות מדרגה כמטפלת/אשת חינוך ואמא, לממש את עצמך, להשפיע ולרכוש קריירה פורצת דרך בגישה ייחודית

מה כוללת התכנית שלנו?

לימודי עומק של הגישה- מינקות להתבגרות

התמחות בהדרכת הורים לילדים רגישים מאד והדרכה דרך משחק

מיומנויות הנחייה, התמחות וסופרוויז'ן

לימודי זוגיות במרחב ההורי

ויסות ריגשי הורה-ילד

שיווק ומכירות בגישה היקשרותית

בין נושאים שיחכו לכם בתכנית:

היקשרות. אי בטחון וסכנה בקשר. התמודדות עם תוקפנות.

  • מע' יחסים כקרקע לבטחון רגשי ופתרון בעיות 
  • יצירת רשת בטחון ובניית הובלה הורית
  • איך להביא ילד למלאות ריגשית ולפעילות חקר
  • בניית בסיס בטוח לילד בכל שנות הילדות וביסוס אינטימיות ריגשית
  • הפרת הקשר- חסמים והפרעות ליצירת קשר עמוק
  • שיתוף  פעולה דרך מערכת היחסים, כלים היקשרותיים ומשחק
  • התנהגות חסרת שליטה, פגיעה ודחפים תוקפניים-  התמודדות ומינוף להתפתחות ריגשית
  • שבירת דפוסים ואוטומטים בהורות

הבנת עולמם הריגשי של ילדים, הגנות ריגשיות, בריאות ריגשית.

 
  •  תפקיד הרגשות בהתפתחות  והתבגרות של ילדים

  • מודעות רגשית,  שיח רגשי,  הגנה רגשית וסיפוק רגשי

  • הדחקת רגשות שמאיימים בהפרת הקשר, תפקיד ההורה בהצפה ושחרור רגשות תקועים

  • בעיות התנהגות שמקורן בקשיים רגשיים, משמעת עם ילד סוער, רגשות הורה ורגשות ילד

  • בניית בסיס בטוח לילד בכל גיל וביסוס אינטימיות פסיכולוגית וריגשית עם ההורה

  • המפתח לבריאות ריגשית, יציבות ושליטה עצמית

וויסות רגשי. ויסות הורה-ילד. וויסות עצמי והדדי.

  • ויסות הורה ילד- ויסות עצמי יעיל ולא יעיל וההשפעה בבגרות

  • ללמד את הילדים לווסת את עצמם באופן יעיל

  •  ויסות ושליטה עצמית של ההורה

  • הבנה וטיפול בהתנהגויות בעייתיות כבעיות ריגשיות

  • חוסר בטחון ותחושת סכנה בקשר והשפעתן על התנהגות

  • הבנת הגנות רגשיות והתמודדות איתן

     

פחדים וחרדות של ילדים. התמכרויות ואובססיות. שנת פעוטות.
התמודדות עם שינויים ומשברים

  • ההיבט הרגשי- היקשרותי בהתייחסות לבעיות חרדה

  • איך להביא ילדים חסרי מנוחה לרגיעה

  • התמכרויות ואובססיות בגישה מבוססת רגש

  • חרדה חברתית כסימפטום לבעיה ברשת הביטחון של הילד

  • שנת פעוטות – פיזיולוגיה, סדר יום וגורמי הפרעה

  • היענות לצרכי הפעוט במהלך הלילה

  • יצירת התנאים לאוטונומיה ריגשית, גיבוש זהות עצמית ועצמאות.

  • דרך ההורה לסייע לילד להתגבר על קשיי החיים, משברים, שינויים וטראומות, ולהחלים מהם.

  •  השביל של הילד למימוש הפוטנציאל שלו

ילדים רגישים מאד. זוגיות היקשרותית במרחב ההורי.
הקניית תוכנית הדרכה מובנית.

  •  ילדים רגישים מאד מאפיינים ואבחון, המקור, סקלת הרגישות, גריית יתר, אתגרים שנובעים מרגישות

  • התמודדות עם אתגרי הרגישות

  • משחק היקשרותי-ריגשי עם ילדים רגישים

  • האנטומיה של הרגישות- היבטים נוירולוגים- רגשיים

  • משחק היקשרותי כדרך לעזור לילדים רגישים להתמודד עם תסכולים, פרידות וגריית יתר

  • זוגיות בהקשר הורי – המשפחה כמערכת.

  • הבסיס ההיקשרותי להורות- יצירת בסיס בטוח כקרקע להתקשרות זוגית והורית

  •  הקניית תוכנית הדרכה מובנית של 10 מפגשים, קבלת חומרי עזר

לימודי הנחיית הורים. ניתוחי מקרה וסופרוויז'ן

  • לימודי הנחייה מקצועית- מיומנויות של יצירת מרחב בטוח להורים בחדר ההדרכה.
  • מיומנויות של חקירה וצמיחה הורית
  • ניתוחי מקרה- התנסות מעשית בחקר מקרה אותנטי ליישום הידע והכלים שנלמדו
  • סופרוויז'ן קבוצתי- דיון והדרכה קבוצתית על תכנים מתוך הסטאז'
  • הנחייה הלכה למעשה והתמודדות עם סוגיות במפגש ההדרכה

משחק ככלי ריפוי. ניתוחי מקרה וסופרוויז'ן

 
  • משחק – מאפייני משחק ההיקשרות וכיצד הוא משרת התפתחות ריגשית

  • סוגים של משחק היקשרותי: משחק שאינו מונחה, משחקי היפוך כוחות, משחקי רגרסיה, משחקי פירוד ועוד

  • יצירת תנאים פיסיים וריגשיים למשחק אשר מצמיח את הילד מבחינה ריגשית

  • משחק ככלי ריפוי והתאוששות מטראומות, פחדים, חרדות, גירושים, לידה של אח, מחלות, הורים כועסים, קשיי חברתיים

  • משחק ההיקשרותי כדרך לעזור לילדים רגישים להתמודד עם תסכולים, פרידות וגריית יתר

  • סופרוויז'ן קבוצתי- דיון והדרכה קבוצתית על תכנים מתוך הסטאז'

גיל ההתבגרות- מעבר בטוח מילדות לבגרות, פיתוח עצמיות. אכילה ריגשית. שיווק היקשרותי לבניית עסק משגשג.

  • פסיכולוגיית העצמי בהבנת ההשמנה והאכילה הרגשית 
  • איך לסייע לילד לצלוח את גיל ההתבגרות ולהתבגר באמת.
  • שלבים משמעותיים בדרך לבגרות
  • ויסות עצמי בגיל ההתבגרות
  •  גיל ההתבגרות- התרחקות ותסכול מול כמיהה לקשר
  • איך לשווק ללקוחות בלי למכור להם. הדרך לעסק היקשרותי משגשג

 דינימיקה קבוצתית עם פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות –
להפנמת הידע ותהליך התפתחות אישי וקבוצתי.

  דינימיקה קבוצתית עם פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות – להפנמת הידע ותהליך התפתחות אישי וקבוצתי.

9.5 חודשים

38 מפגשים

40 שעות פרקטיקום וסופרוויז'ן

הילה דותן

 (Mba) מנחת הורים בגישה התפתחותית היקשרותית , הוכשרה כיועצת זוגית בגישה ממוקדת רגש והיקשרות (eft). מאבחנת קשיי למידה ותפקוד בגישה הוליסטית. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים. הנחתה קורסים להורים ומטפלים מטעם מכון ניופלד ישראל.

הדסה שני

מנחת הורים בגישה התפתחותית היקשרותית , הוכשרה כיועצת זוגית בגישה ממוקדת רגש והיקשרות (eft). מנחת קבוצות, מטפלת גוף נפש. בעלת ניסיון כמטפלת ריגשית בגישת,  integration concept אמא בחינוך ביתי 12 שנים. הנחתה קורסים להורים ומטפלים מטעם מכון ניופלד ישראל

למי מתאימה תכנית ההכשרה?

והנה משתתפות שמספרות על התכנית:

שרון - יועצת חינוכית וקלינאית תקשורת:

"אחרי הרבה שנים של לימודים במוסדות אקדמיים, הרבה כובעים, אני מרגישה שהגעתי למקום הנכון בו אני מרגישה שלמה שמה שאני מביאה והידע שרכשתי בקורס, הכל מתיישב לשלם אחד.. לא האמנתי אבל בסוף הקורס ממש, לא רק אני, התחלנו לעבוד' כמנחות הורים"

סתיו, מהנדסת כימייה

"החלטתי שאני רוצה לגדל את הילדים בדרך אחרת, שמאפשרת לי יותר להיות איתם בבית בלי לוותר על המימוש והסיפוק שלי בעבודה. הענקתי לעצמי את המתנה הכי טובה שיכולתי. הידע והמקצועיות לצד האנושיות, הרגישות והיחס האישי החם של המנחות. אני מרגישה שאני בסוג של פריצה, צמיחה, משהו שלא יכולתי לקבל בשום מקום אחר"

נירה - מרפאה בעיסוק, השתתפה בתכנית המקוונת:

"הכשרה היתה מעל ומעבר לכל הציפיות שהיו לי.
היא היתה מאד מקיפה ומאד עמוקה, גם בתכנים המקצועיים בעולם הריגשי ובהתפתחות המוח, וגם בהרצאות חוץ שהגיעו שנתנו תמונה רחבה. היה לי חשש בסוף הקורס איך להגיע למשפחות, איך ואיפה לשווק את עצמי. מה שריכך את הנחיתה זה הילה והדסה שמפנות משפחות ביננו המנחות. הן גם הכניסו אותי כמגשרת בקבוצה, וכך פונות אלי משפחות.”

אורנית- מטפלת בהפרעות אכילה והתמכרויות

"עם כל הניסון שהיה לי (12 שנים) , כל שיעור נכנס לתוך הטיפול שלי, גם מול הורים וגם מול מבוגרים. בזכות התכנית הבית האישי שלי הרבה יותר רגוע. זה החזיר הרבה קשר, הנאה ורוגע עם הילד הרגיש שלי. כבר אין חוסר אונים כי יש הבנה של איך להתנהל מולו. זה החזיר לי את ההנאה מההורות. כמטפלת הגישה הזו מאפשרת טיפול הרבה יותר איכותי עם כלים אחרים, איך לשפר מערכות יחסים ולהבין פסיכולוגיה ממקומות חדשניים יותר"

לירון גרציאני- יועצת משפחתית

"הכשרה היתה מעל ומעבר לכל הציפיות שהיו לי.
היא היתה מאד מקיפה ומאד עמוקה, גם בתכנים המקצועיים בעולם הריגשי ובהתפתחות המוח, וגם בהרצאות חוץ שהגיעו שנתנו תמונה רחבה. היה לי חשש בסוף הקורס איך להגיע למשפחות, איך ואיפה לשווק את עצמי. מה שריכך את הנחיתה זה הילה והדסה שמפנות משפחות ביננו המנחות. הן גם הכניסו אותי כמגשרת בקבוצה, וכך פונות אלי משפחות.”

ד״ר איילת בכר

המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה האוניברסיטה הפתוחה

"אני רוצה להמליץ בחום על הילה דותן והדסה שני כמכשירות בתכנית למנחי ומלווי הורים. הילה והדסה מדריכות מקצועיות בעלות מוניטין ארצי, עם מאגר ידע אדיר וניסיון עצום בהדרכת הורים בגישה ההיקשרותית. הידע המחקרי והמקצועי שצברו ומיומנויות ההדרכה הייחודיות שפיתחו משמשים בסיס איתן לקורס ההכשרה שפיתחו שאין שני לו בישראל. כמו כן, הניסיון העשיר שרכשו בהנחיית קבוצות הורים משמש מפתח לשיטות הנגשת הידע בקורס שנעשית בצורה חווייתית, התנסותית ושיתופית ובאופן המקשר בין התיאוריה והמעשה. הילה והדסה לא רק מקצועניות בתחומן, אלא גם מגלמות באישיותן את ערכי הגישה שאותה הן מיישמות – קשובות, אמפטיות ובעלות יכולת נתינה גדולה לאחרים.

אני בטוחה כי כל מי שי/תבחר לעבור את ההכשרה עם הילה והדסה תזכה בעולם ומלואו של ידע, מיומנויות, כישורים והתפתחות אישית".

טלי בר יוסף

אמא לשלושה, עובדת סוציאלית קלינית ומדריכת הורים

הגעתי ללימודים עם רקע של עבודה עם ילדים (כעו"ס בפנימייה), ולאחר ארבע שנות לימודי הדרכת הורים והנחיית קבוצות. הרגשתי שמשהו חסר. חיפשתי גישה שבאמת שמה את הקשר בין הורים לילדים בראש סדר העדיפויות- לא רק ככותרת. גישה שלוקחת את התובנה שהיחסים הם מעל לכל, ומתרגמת אותה לפרקטיקות.

הלימודים האלה זה מה שחיפשתי- הם לקחו את האינטואיציות שלי כאמא ותירגמו אותן לתובנות מקצועיות מבוססות, דרך העמקה והפנמת הידע ברמה האישית והמקצועית. התוכנית נתנה לי את היכולת להעביר את הידע הלאה להורים, ולהרגיש בטוחה בדרך שלי כאשת מקצוע.

בכנות, מלבד המחיר- לא היתה לי שום התלבטות. הכרתי את הגישה והכרתי את הדסה (וקצת את הילה). ידעתי שאתחבר לתכנים ושהרמה תהיה גבוהה מאוד. זה היה מצויין כמו שציפיתי שזה יהיה, ויותר מזה.

חווית לימודים נהדרת מכל בחינה אפשרית. התכנים הועברו ברמה גבוהה ובאווירה נעימה מאוד, הדיונים בקבוצה היו עמוקים ומלמדים. חיכיתי להגיע לשיעורים.

אחרי ההכשרה הדסה והילה הפנו אלי משפחות ועזרו לי לבסס קליניקה כמנחת הורים, ובהמשך גם הזמינו אותי להשתלב כמדריכה בסופרוויז'ן

הודיה אביעד

אמא ל-2, מטפלת ריגשית בילדים ונוער באמצעות פסיכודרמה.

הגעתי להורות והיקשרות אחרי מסע של שמונה חודשים שבהם חיפשתי ללמוד הדרכת הורים.

הייתי בכל מיני ערבי חשיפה של כל מיני תוכניות אך שום דבר לא הרגיש לי "הדבר הנכון", אפילו כמעט סגרתי לימודים ואז בעלי אמר לי 'זה לא מרגיש לך נכון, אז למה את סוגרת?!'

הקשבתי לו וללב שלי. יום אחד אחותי מתקשרת אלי ואומרת לי שהילה והדסה פתחו תוכנית לימודים וכדאי לי להתרשם, באותה תקופה היא היתה רשומה לתוכנית ליווי הורים (המומלצת). באותם רגעים לצערי לא הכרתי את הילה והדסה ולא הכרתי את הגישה, אם הייתי מכירה זה היה מאוד עוזר לי עם הבכור הרגיש שלי.

אחרי שקראתי והחקרתי קצת, עשינו שיחת הכרות ובדיקה האם זה צעד נכון לשני הצדדים, ב"ה נרשמתי לתוכנית ואני כ"כ שמחה שעשיתי זאת.

כמטפלת אני נפגשת עם הורים בתדירות גבוהה והרגשתי שאני צריכה עוד כלים כדי שהטיפול השלם יהיה אפקטיבי יותר.

כיום, אחרי שסיימתי את הלימודים, המפגשים עם ההורים קיבלו נופח אחר, ההסתכלות שלי על המפה המשפחתית קיבלה עוד זוויות מחשבה וכלים מעשיים לבית, ההדרכות נהיו עמוקות יותר. ההסתכלות שלי על מה קורה בתוך חדר הטיפולים והעבודה על הקשר התהדק. כמו כן, גם השיח עם הצוות החינוכי העמיק ואני יכולה להעניק גם להם כלים לעבודה.

שלא לדבר על כל הרווח המשפחתי שקיבלנו, ההסתכלות שלי על הבית שלי, הכנה לאח חדש והסתגלות, להבין טוב יותר את הבכור הרגיש שלי ואת הצורך הבסיסי של כולנו להיקשרות בטוחה, גם בזוגיות.

ב"ה זכיתי לקבוצת לימודים מדהימה, אנשים מיוחדים, מכל גווני הקשת, כל אחד העשיר בתחום ידע שלו וכל אחד ואחת היה חשוב בנוכחות שלו. הילה והדסה היו רגישות, מקצועיות ויחד עם זאת חדורת מטרה ללמד ולהעניק לנו את כל הידע שניתן במסגרת הזמן, הן תמיד היו זמינות ועדיין זמינות לכל שאלה וכל התייעצות. הן אפילו הוסיפו לנו מספר מפגשים מעבר לסילבוס כדי להעמיק את החומר בנושאים מסוימים. הלימודים בזום, לי אישית היו מאוד טובים, הרגשתי שמתגבשת קבוצה למרות הזום. כיום אנחנו ממשיכים את הקשר ונפגשים פעם בשבוע- שבועיים.

אני מאוד שמחה שהקב"ה כיוון אותי להגיע לבית שנקרא הורות והיקשרות, גם אחרי שהלימודים הסתיימו אני מרגישה בנוח להתקשר להילה והדסה ולהתייעץ והן מצידן חושבות איך לעזור לנו להתפתח ולהתפרסם ולהביא את השליחות שלנו ובמסע החיים יש עליות ומורדות אבל כשיש ידע ורצון ועיניים טובות גם על עצמנו, קל יותר לצלוח את האתגרים

סתיו, מהנדסת כימייה, משתפת למה החליטה לעזוב עבודה בחב' אינטל ולהצטרף לתכנית להכשרת מנחות:

"בעקבות התמודדות עם המון אתגרים בבית, חיפשתי פתרונות. נחשפתי לגישות רבות, עד שהגעתי להורות והיקשרות. הגישה היחידה שהתחברה לי ישר ללב.
אחרי שנחשפתי לתכנית ליווי להורים, החיים שלי ושל משפחתי השתנו הרבה מעבר לציפיות שלי.
מאמא חסרת אונים, מתוסכלת, מבוהלת ואבודה הפכתי להיות אמא עם ביטחון בהורות שלה, אמא שלא מתרגשת ונבהלת מההתנהות של ילדיה ואמא שמכירה את עולמם הרגשי לעומק. אני מסבירה לצוות בגן ולאנשי חינוך את הילדים שלי ולמה הם זקןקים כדי להיות במיטבם- כאשר בעבר הייתי פונה אליהם לקבל תשובות לשאלות.
מעבר להורות, גם הזוגיות שלי השתפרה. האתגרים שפקדו אותנו יצרו המון מתחים, חוסר הסכמה, בלבול והאשמות. אחרי התוכנית, ברגע שבו הצלחתי לרתום אותו ללמוד איתי את הגישה- הרגשנו שאנחנו צועדים באותו התלם ומחזיקים באותו היגיון. זה חיבר בנינו מחדש ונוצרה ממש הרמוניה בבית.

אחרי השינוי המשמעותי שאני ומשפחתי עברנו, גמלה בי ההחלטה להצטרף לתכנית ההכשרה למנחים ולהפוך למנחה בעצמי.
הרגשתי שהגישה הזו חייבת להיכנס לעוד בתים, ושאני רוצה לעזור לעוד הורים וילדים. זה היה ממש חזק ממני.
החלטתי לעזוב משרה מבטיחה באינטל כמהנדסת כימיה וללכת אחרי הלב שלי.
הרגשתי שאני צריכה להגשים את עצמי ולעסוק במשהו שייתן לי סיפוק אמיתי ותשוקה.
אחרי שעברתי את תכנית הליווי בהנחייתן של הילה והדסה, אין לי ספק שאין טובות מהן להכשיר אותי להנחות הורים.
עם מקצועיות, ידע עצום , ניסיון של עשור, יחסי אנוש ברמה גבוהה, לב רחב וחזון כזה גדול ועוצמתי – אני יודעת שאני בידיים הנכונות.
מחכה ומצפה להמשך!"

התכנית להכשרת מנחות ומלוות הורים

בשיתוף אונ' בר אילן - היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

פרטים והגשת מועמדות

יש לך שאלה /רוצה פרטים נוספים? צרי קשר?

רוצה לתאם איתנו שיחת היכרות ובדיקת התאמה לתכנית?

© כל הזכויות שמורות להורות והיקשרות 2021

לאחר מילוי הטופס תועברו למידעון התכנית ובמקביל ישלח אליכם מייל.
אם לא תמצאו, חפשו בתיקיית קידומי מכירות/עדכונים.

לקבלת מידעון התכנית

לקבלת המידעון המלא

לאחר מילוי הטופס תועברו למידעון התכנית ובמקביל ישלח אליכם מייל.
אם לא תמצאו, חפשו בתיקיית קידומי מכירות/עדכונים.